25N. Deconstruïm la dona com a objecte! dona, cos i representació.

20Novembre, 2023
25N. Deconstruïm la dona com a objecte! dona, cos i representació.
Autor : Admin Ramon Berenguer

Al llarg de la història de l'art l'home es construïa a si mateix com a subjecte, i la dona per mitjà de nombroses restriccions (socials,culturals, religioses o morals, etc.) era representada, així com el seu cos, des d'una visió masculina i patriarcal.

Tot aquest substrat cultural i artístic ha deixat petjada fins als nostres dies en el tractament del cos de la dona als mitjans audiovisuals.

Per tal de despertar una visió crítica de l’alumnat i fer servir l'art com a agent de transformació social i en el context del 25N dia internacional per l'eliminació de les violències de gènere l’alumnat de primer de batxillerat d'arts realitza una situació d'aprenentatge.

Han analitzat conceptualment una producció artística del passat des d'un punt de vista crític, han conegut les dones artistes que plantegen un discurs crític, les Guerrilla Girls i han realitzat una producció artística on han posant en pràctica la representació clàssica dibuixada d’un bust femení (entès com a cos-objecte) i han intervingut aquest dibuix de manera personal i creativa per a transmetre un missatge reivindicatiu davant les violències sexistes i la representació del cos femení en els mitjans.

orologi replica

Les obres de l’alumnat es mostren exposades al centre durant la setmana del 25N.