Per segon any consecutiu, el nostre centre ha participat en el Tour de Mates, una competició de càlcul mental que transforma l'aprenentatge en una aventura emocionant. Aquesta iniciativa innovadora utilitza el context esportiu del ciclisme per captivar l'interès dels nostres alumnes i fomentar el desenvolupament d'estratègies de càlcul mental dins l'aula.
Els estudiants s'han submergit en una apassionant carrera ciclista, on les etapes es mesuren en operacions matemàtiques en lloc de quilòmetres. La competició s'ha desenvolupat en dues fases:
- 1a fase (centre): Durant cinc setmanes, els alumnes han resolt llistats d'operacions durant cinc minuts setmanals, dedicant cada etapa a una estratègia de càlcul mental específica. Les puntuacions obtingudes s'han enviat a l'organització del Tour de Mates, que ha publicat setmanalment les classificacions en diverses categories: corredor més ràpid, millor corredor jove, corredor més regular i classificació per equips.
- 2a fase (provincial): Els cinc corredors més ràpids de cada centre optaran a competir en una prova provincial per determinar el campió de càlcul mental.
Enguany, hem comptat amb la participació de 400 alumnes d'ESO del nostre centre.
Els guanyadors absoluts de la prova han estat:
- 1r lloc: Eirian Cruz Rangel (4t ESO C)
- 2n lloc: Marc Burillo Carmona (4t ESO A)
- 3r lloc: German González Cobo (4t ESO E)
A més, volem destacar els millors resultats per nivell:
- Millor de 1r ESO: Arnau Segarra Buera
- Millor de 2n ESO: Josué David Custodio López
- Millor de 3r ESO: Marc Valls Flores
En la classificació per classes, el pòdium ha quedat de la següent manera:
- 1r lloc: 4t C
- 2n lloc: 4t A
- 3r lloc: 3r B
Des de l'institut, volem felicitar els guanyadors i tots els participants per la seva dedicació i excel·lent treball. Enhorabona!!!