III ENGLISH WEEK JORNADES SHAKESPEARIANES

III  ENGLISH WEEK JORNADES SHAKESPEARIANES
18Maig, 2019
III ENGLISH WEEK JORNADES SHAKESPEARIANES

La setmana del 6 al 10 de maig va tenir lloc per tercer any consecutiu la setmana cultural que organitza el  seminari d'anglès, la qual està  dedicada al reconegut autor anglès William Shakespeare.

L’objectiu d’aquestes jornades és donar a conèixer la figura de l’escriptor i la seva obra a través de diferents propostes les quals l’alumnat desenvolupa treballant cooperativament. Dins de les lectures obligatòries de la matèria d’anglès del curs, durant el segon trimestre, es llegeixen les obres d’aquest autor adaptades al nivell de cada grup.

L’alumnat de 1r d’ESO va llegir l'obra The Tempest. L’activitat relacionada amb aquesta tragicomèdia va ser la preparació d’ uns murals els quals mostren la recerca d'informació sobre l’autor, personatges i els temes de les diferents obres de Shakespeare.

L’alumnat de 2n d’ESO, va treballar l'obra Macbeth. Per treballar aquesta  tragèdia, es va dividir la història en set parts i cada grup va dissenyar tres vinyetes corresponents a cada part per representar-les gràficament.

A 3r d’ESO amb la lectura de la comèdia Midsummer Night’s Dream es va treballar el context social de l'obra i el teatre elisabetià. Una altra part de l’alumnat de tercer van fer una recerca d’informació, i amb aquesta, van desenvolupar un “quiz” (test) amb preguntes i respostes sobre fets de la vida de l’autor i sobre les seves obres. Aquests tests són desplegables i tot l’alumnat del centre  pot jugar a endevinar que saben sobre aquest autor.

L’alumnat de 4t d’ESO va llegir la tragèdia de Hamlet. Desprès van treballar amb cites conegudes i representatives de les diferents obres de Shakespeare i van crear uns cartells decorats amb aquestes frases i la seva traducció.

Per a Batxillerat les obres escollides com a lectura obligatòria van ser la comèdia Much Ado About Nothing (1r)i la tragicomèdia The Merchant of Venice.(2n)

Els alumnes preparen les exposicions  a l’aula, explicant la recerca que han fet, la metodologia emprada i el contingut del treball per a coneixement de la resta de companys del grup. També durant dues setmanes s’han exposat a diferents zones del centre els treballs que s’han anat realitzant per poder compartir-los amb tot l’alumnat,

Aquest projecte engloba diferents aspectes amb un objectiu comú: l’ aprenentatge significatiu mitjançant una llengua estrangera. En aquest treball cooperatiu es combina literatura, recerca històrica, aprenentatge de la llengua anglesa i la seva cultura, treball en equip i l’expressió oral i escrita.

Amb això hem complert el nostre objectiu ja que hem posat a l’abast de tothom un escriptor anglès tant reconegut i hem donat a conèixer, a través de la seva llengua i les seves obres, una sèrie de temàtiques les quals, tot i pertànyer a un segle molt anterior al nostre, avui en dia les segueixen tractant els autors actuals, com ara l’amor, la justícia, el poder, la venjança, l’amistat, la lleialtat, etc.

MÓNICA SAN JOSÉ i  MONTSERRAT BALAGUER