Pau Alabajos a l'Institut

23Octubre, 2018
Pau Alabajos a l'Institut

Dilluns, 22 d’octubre de 2018 a les 12,00h., va tenir lloc a la Sala d’Actes de l’Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta el recital poètic del cantautor Pau Alabajos. El taller forma part d’una de les activitats del projecte que porten a terme conjuntament  els Departaments de Llengua Castellana i Literatura i el Departament de Llengua Catalana i Literatura per tal d’apropar la llengua poètica als adolescents, en commemoració del  25è aniversari de la mort del poeta de Burjassot, Vicent Andrés Estellés. El projecte es va iniciar amb una lectura poètica dins de les XIII Jornades de les Lletres Ebrenques  i continuarà amb un itinerari pels carrers i edificis significatius en la vida i obra estellesiana en un recorregut per la seua ciutat natal.

L’alumnat de 2n d’ESO A i B, que ja havien treballat prèviament poemes de Vicent Andrés Estellés a l’aula, ha assistit al recital. Per aquesta actuació s’ha preparat un cartell divulgatiu elaborat amb la col·laboració del Departament de Visual i Plàstica i una exposició d’obres d’Estellés i de la discografia del cantautor. Per tancar el taller, l’alumnat  ha participat en el col·loqui posterior amb el convidat, demostrant interès i curiositat per la seua trajectòria professional. L’artista ha lloat l’actitud receptiva dels estudiants del centre.

Pau Alabajos ha musicat versos del poeta de Burjassot.  La seua carrera musical ha estat reconeguda amb nombrosos premis com el Premi Muixeranga, el Premi Fundació Gaetà Huguet , el  Premi Ovidi Montllor i el Premi Enderrock. En el seu disc Ciutat a cau d’orella (2018) inclou una versió de “Coral romput” interpretada en directe per la Lira Ampostina.