Portes de la memòria. Deportació dels republicans ampostins als camps nazis

23Octubre, 2018
Portes de la memòria. Deportació dels republicans ampostins als camps nazis

Dilluns 22 d'octubre a les 19h va tindre lloc l'acte de presentació del projecte "Portes de la Memòria". Van presidir l'acte l'alcalde d'Amposta, el Sr. Adam Tomàs i la directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament, la Sra. Montserrat Perelló.

El projecte que hem endegat aquest curs al nostre institut pretén introduir en la recerca l’alumnat de 1r de batxillerat que cursa les matèries de sociologia, història del món, francès, literatura universal i alemany, amb la implicació, també, de l’alumnat de cultura audiovisual i disseny, de 1r i de 2n de batxillerat respectivament. El projecte, que té una durada de dos cursos, es basarà en la investigació de deu deportats ampostins als camps nazis i de dos exiliades actuals que viuen a Amposta; i culminarà amb la col·locació de les Stolpersteine, llambordes dissenyades per l’artista berlinès Gunter Demnig, davant de l’últim domicili on va viure cadascun dels deportats.