La biblioteca del centre va organitzar recentment una trobada molt especial amb la il·lustradora Aitana Carrasco, adreçada a l'alumnat del Batxillerat Artístic. L’activitat va combinar una xerrada sobre la professió d’il·lustradora amb un taller creatiu que va permetre a l’alumnat experimentar amb processos artístics inspirats en el surrealisme.
Durant la xerrada, Aitana Carrasco va compartir amb l’alumnat la seva trajectòria professional, explicant com és el dia a dia d'una il·lustradora i quins camins es poden seguir dins del món de la il·lustració. També va parlar de les seves experiències personals i laborals, del procés creatiu que segueix en els seus projectes i d’algunes de les seves obres i treballs més destacats.
Aitana Carrasco (València, 1978) és llicenciada en Belles Arts i autora i il·lustradora de literatura infantil i juvenil. Té més d'una trentena de llibres publicats per editorials de diversos països i la seva obra ha estat reconeguda amb premis i distincions internacionals. A més de crear llibres, combina la il·lustració amb la docència, impartint cursos, conferències i tallers en escoles, universitats i biblioteques.
Després de la xerrada, l’alumnat va participar en un taller creatiu molt original basat en una tècnica d’inspiració surrealista. L'activitat consisteix a seleccionar retalls aleatoris de textos d'un llibre i, a partir d'aquestes frases, crear una il·lustració que els acompanyés utilitzant gravats del segle XIX. El resultat van ser composicions sorprenents i molt imaginatives que combinaven paraula i imatge.
L'experiència va ser molt enriquidora i va permetre a l’alumnat conèixer de primera mà el treball d'una professional de la il·lustració i experimentar amb noves formes de creació artística.
Podeu veure una mostra dels resultats del taller al hall de l'institut.





