Hacked By ReflinP

28Maig, 2018
Hacked By ReflinP

"Què tenen en comú?"  és un projecteinterdisciplinar de música i literatura que comporta la realització d'un recital de poesia i música amb alumnat de l'ESO i alumnat que cursa estudis musicals específics i forma part, en aquest cas, d'una Orquestra de Corda.

Aquest projecte és el resultat del treball conjunt de dos centres educatius de la població, el  Centre autoritzat d'ensenyaments artístics professionals de música La Lira Ampostina, d'Amposta i l'Institut Ramon Berenguer IV també de la mateixa ciutat.

El curs 2016-2017 vàrem treballar amb l'alumnat de 1r d'ESO la poetessa Gloria Fuertes i el compositor Antonio Vivaldi.

Aquest curs 2017-2018, l'autor escollit ha estat Federico García Lorca i el corpus ha estat seleccionat de la seva obra Romancero gitano perquè enguany se'n commemoren els 90 anys de la seva publicació. Per la seva part, el compositor que enguany acompanya els poemes és Manuel de Falla del qual s'han escollit 6 fragments de la seva Suite Popular Española: "El paño moruno", "Nana", "Canción" ," Polo", "Asturiana",  "Jota".

El fet de relacionar aquestes dos figures ha estat l'amistat i l'admiració mútua que tots dos van mantenir durant la seva vida. Lorca era un autor molt vinculat a la vida cultural de Granada, ciutat on va viure, i allí es va relacionar amb Falla a partir del moment en que el compositor s'hi va traslladar a viure. Els unia la seva passió per la cultura, la música, el folklore i el "cante jondo". De fet, Lorca i Falla van ser dos dels promotors del  primer concurs de cante jondo que pretenia connectar l'art musical andalús amb l'art universal i també van crear un teatre ambulant que mesclava allò més tradicional amb la música més moderna.

El divendres 13 d'abril va tenir lloc una Trobada Pedagògica: Conservatoris i Centres Professionals de Música i Instituts de Referència, a l'Escola Superior de Música, a Barcelona. En aquestes jornades vam presentar el projecte "Què tenen en comú...? La Lira Ampostina i l'Institut Ramon Berenguer IV. Adjuntem fotografies de la jornada.

Arxiu per descarregar: Fitxa didàctica què tenen en comú