SANT JORDI 2018, EN FOTOGRAFIES

26Abril, 2018
SANT JORDI 2018, EN FOTOGRAFIES

Fidels a una de les tradicions més arrelades a la nostra cultura, l'Institut Ramon Berenguer IV hem celebrat aquest any un Sant Jordi, com no pot ser d'una altra manera, amb música, llibres, punts de llibres i roses. Com que aquest és un dia tan especial i màgic, hem comptat amb la presència de dos dels personatges de la llegenda, la princesa i el drac, que han adornat amb la forma de photocall l'entrada del nostre institut.

Hem començat el dia amb el lliurament de premis dels concursos literaris i artístics. L'alumnat de 4t d'ESO ha estat el responsable de conduir l'acte i ens han delectat amb unes interpretacions musicals i literàries bellíssimes. I és que han recitat poemes de "Poeta en Nueva York" de García Lorca, hem sentit de les cordes del violoncel tocat per Clàudia Domingo "El cant dels ocells" i hem disfrutat amb el ritme d'un rap.

La xerrada de la jornada ha anat a càrrec de l'escriptora i historiadora Assumpta Montellà. Autora del llibre "La maternitat d'Elna", que llegeixen l'alumnat de 4t d'ESO, ens ha commogut amb el testimoniatge d'exiliats republicans al camp de concentració francès d'Argelers. Durant la Guerra Civil Espanyola, la infermera suïssa Elisabeth Eidenbenz va acollir les dones republicanes, embarassades i amb els seus nadons que fugien d'Espanya. Assumpta Montellà ens ha emocionat amb el relat de patiment i sofriment d'aquestes dones.

I la banda de l'Institut Ramon Berenguer IV, sota la direcció de Carles Royo, ha fet gaudir del ritme de jazz a l'auditori que s'ha reunit a la Plaça Ramon Berenguer IV.

Amb totes aquestes activitats hem arribat al plat fort de la jornada "La lectura en veu alta a les aules", organitzada per la Biblioteca de l'Institut Ramon Berenguer IV. Aquest any hem celebrat el centenari del naixement de Manuel de Pedrolo, autor del "Mecanoscrit del segon origen". Aquesta activitat es presenta com a espai de trobada de representants de diferents institucions de la nostra ciutat, els quals comparteixen amb el nostre alumnat el plaer i la riquesa de la lectura.

Tot seguit destaquem algunes de les millors fotografies que ens ha deixat el dia.