Festa al Mercat. Exposició sobre edificis modernistes d’Amposta

23Maig, 2024
Festa al Mercat. Exposició sobre edificis modernistes d’Amposta

En el marc del currículum de Ciències Socials de 4t d’ESO s’exposen els treballs duts a terme en parelles sobre edificis del catàleg històrico artístic de l’ajuntament d’Amposta. L’exposició romandrà al passadís principal fins a final de curs.

Amb aquesta SA l’alumnat pren consciència del patrimoni proper i també de la situació política, econòmica i social del segle XIX i principis del segle XX la ciutat d’Amposta. D’aquesta manera estudia el creixement econòmic que va afavorir el desenvolupament urbanístic i alhora arquitectònic de la ciutat.

Amb aquesta activitat de recerca i posterior confecció dels cartells, l’alumnat treballa el repte de mostrar a la comunitat, com Amposta, com a capital de la comarca del Montsià, disposa d’uns edificis modernistes. Mitjançant el particular podem arribar a un concepte d’art més ampli, més universal (és el cas que vam visitar l’edifici modernista per excel·lència de Catalunya: la Sagrada Família d’Antoni Gaudí).

Treballem doncs la competència específica 7 de la matèria de Ciències Socials: Identificar els fonaments que sostenen les identitats personals i col·lectives des d’una perspectiva intercultural, respectant els sentiments de pertinença, i valorar les diverses manifestacions culturals i artístiques i el patrimoni material i immaterial per contribuir a la cohesió social i als valors que emanen d’una ciutadania europea responsable i solidària.