"UNA AVENTURA VIATGERA. PROFESSORS DE CASTELLÀ A L'ESTRANGER" A CÀRREC D'ISABEL GIBERT

20Març, 2018

El passat divendres, 16 de març, els alumnes de batxillerat del nostre centre van assistir a la xerrada "Una aventura viatgera. Professors de castellà a l'estranger", una de les activitats incloses en la programació de les V Jornades Literàries que organitza el Departament de Llengua i Literatura Castellana.

La ponent, Isabel Gibert, professora de la Universitat Rovira i Virgili, va implementar l'activitat a manera de taller amb els objectius d'apropar-se als alumnes i transmetre'ls el contingut de forma amena. Com indica el títol de la xerrada, la llengua castellana pot obrir portes al món laboral, ja que pot esdevenir un dels motors necessaris per obtenir una feina de professor a l'estranger i satisfer els anhels i/o necessitats de viatjar, conèixer cultures i guanyar-se la vida. L'alumnat va tenir l'oportunitat d'aprendre vers la importància del castellà en el món i, així, entendre que aquesta llengua els ofereix un ampli ventall de països, ciutats, cultures, llengües, etc. amb els quals realitzar-se professionalment i continuar instruint-se.

Isabel Gibert és professora del Departament de Filologies Romàniques i del Centre d'estudis Hispànics de la URV. Fa classes d'espanyol com a llengua estrangera sobretot a estudiants xinesos i al Màster de Formació de Professors en Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera. A més, investiga sobre temes relacionats amb l'aprenentatge de llengües i les TIC (xarxes socials, mòbils, aprenentatge online) i, també, sobre interculturalitat. L'han convidada a fer cursos a Cuba, Xina i Romania.