Ens visiten l'editorial Piscina: un petit oceà i l'il·lustrador Julio Aliau

8Abril, 2024
Ens visiten l'editorial Piscina: un petit oceà i l'il·lustrador Julio Aliau

Aquest curs la Biblioteca del nostre centre amb el Departament de Dibuix ha organitzat una xerrada i taller per a l'alumnat del batxillerat d'arts amb l'editor Joan Rioné, creador de Piscina un petit oceà i l'il·lustrador i exalumne del nostre centre Júlio Aliau.

Piscina un petit oceà és un projecte editorial del camp de Tarragona especialitzat en contes il·lustrats per a tots públics on busquen històries, paraules, dibuixos i els converteixen en llibre. Tots els processos (creatius, d'edició i d'impressió) esdevenen a prop de casa. Així doncs; la idea original, el text, les il·lustracions, el disseny, la maquetació i també la impressió els realitzen treballant amb professionals del nostre entorn.

Podem parlar d'un producte editorial amb "garantia de proximitat".

Joan Rioné, Llicenciat en Història de l'Art, director del grup de teatre "Genovesa, narratives teatrals", escriptor i fundador del projecte editorial "Piscina, un petit oceà" on barreja el teatre amb els llibres ha explicat al nostre alumnat la filosofia de la seva editorial i els processos que intervenen en la creació dels seus llibres.

Júlio Aliau il·lustrador i dissenyador gràfic que va estudiar al nostre centre ens ha parlat del seu procés creatiu amb els seus llibres publicats amb Piscina: un petit oceà i ha convidat als nostres nois i noies a il·lustrar uns textos.

L'alumnat del batxillerat d'arts ha pogut conèixer de primera mà el món editorial i del llibre il·lustrat i preguntar les seves inquietuds als nostres convidats professionals.