La importància de les proteïnes en la malaltia d’Alzheimer

5Març, 2024
La importància de les proteïnes en la malaltia d’Alzheimer

Aquest divendres dia 1 de març Andreu Matamoros ha oferit una conferència a l’alumnat de Biologia de primer de Batxillerat. Ell és biòleg, doctor en Neurociències i investigador en el Departament de Neuropatologia de la Universitat d’Hamburg, a Alemanya.

Ha començat parlant de la seua trajectòria acadèmica. A continuació, ha explicat el funcionament del sistema nerviós i com l’acumulació de proteïnes disfuncionals a l’exterior de les neurones causa la malaltia d’Alzheimer. Ha recordat a l’alumnat conceptes bàsics sobre estructura i funció de les proteïnes. Tot seguit, ha explicat què són els exosomes: petits cossos membranosos amb proteïnes i àcids nucleics al seu interior, expulsats per les cèl·lules,  que semblen tenir un paper en l’acumulació d’aquestes proteïnes. La seua recerca es centra, entre altres aspectes , en com podria usar-se aquest coneixement sobre els exosomes per tractar i diagnosticar precoçment la malaltia d’Alzheimer.

Al final de la trobada tant l’alumnat com el professorat ha pogut adreçar les seues preguntes a l’investigador, que en tot moment ha estat molt proper i didàctic en les seues explicacions. La xerrada ha estat una bona oportunitat per orientar l’alumnat en els seus estudis i entendre les implicacions dels sabers treballats a l’aula en la recerca i la salut.

Teniu més informació al bloc de Biologia i Geologia.