El Departament de Matemàtiques es forma en la metodologia "Exploding Dots"

4Març, 2024
El Departament de Matemàtiques es forma en la metodologia "Exploding Dots"

Els dies 1 i 2 de març, el professorat del departament de matemàtiques del nostre centre va participar en una formació sobre Exploding Dots que es va fer al Caixa Forum de Barcelona. La formació va anar a càrrec de Sergio Belmonte, que forma part de l’equip del Museu de Matemàtiques de Catalunya.

Exploding Dots és un sistema de matemàtiques manipulatives amb suport digital que facilita la representació numèrica ajudant a la comprensió del valor posicional de les xifres i els algorismes de càlcul. Aquest mètode potencia que l'alumnat comprengui millor els diferents sistemes numèrics i les operacions aritmètiques. I és un important suport per a l'inici a l'àlgebra.

El tema de l'estudi són els fonaments aritmètics del pensament computacional, i en ell col·laboren el MMACA "Museu de Matemàtiques de Catalunya" i la Universitat d'Oviedo. L'estudi té com a objectiu fer una avaluació de l'impacte de l'ús del programa Exploding Dots sobre el desenvolupament del pensament computacional en l'alumnat.

Teniu més informació en aquest enllaç.