Matemàgia

25Febrer, 2024
Matemàgia

El divendres 23 de febrer a l’auditori de la Unió Filharmònica d’Amposta i dins del programa “L’escola va de bolo”, alumnat de 3r i 4t ESO va poder gaudir de l’espectacle  Matemàgia del mag Stigman.

En aquest show de Màgia i Matemàtiques, es van veure efectes de màgia amb una essencial base matemàtica, que van deixar sorpresos als assistents. Alguns dels efectes que es van fer van ser:

•          Adivinació màgica amb els múltiples de 9.

•          Màgia matemàtica amb bitllets. Predicció.

•          Geometria amb cordes.

•          Mentalisme matemàgic amb la propietat commutativa.

•          Màgia amb la cinta de Möebius. Topologia.

•          Jocs de cartes matemàtics.

•          Màgia amb calculadores.

•          Les matemàtiques dels malabars.

L’espectacle té la intenció de fomentar el gust per les matemàtiques, mitjançant els efectes d’il·lusionisme i de demostrar la utilitat i l’aplicació pràctica d’alguns principis matemàtics a la nostra vida quotidiana, en elements com bitllets, telèfons mòbils, cordes, etc.

Va ser un espectacle molt dinàmic i entretingut en el que el mag va fer participar tant l’alumnat com el professorat que l’acompanyava.

Esperem que aquesta iniciativa, organitzada des del grup Xarxa Amposta-Associació Sociocultural Tarambana, pugui continuar el proper curs.