Tour de Mates

25Febrer, 2024
Tour de Mates

El nostre centre ha participat en el Tour de Mates, una competició de càlcul mental que pretén ser un forma divertida de treballar les estratègies de càlcul mental dins de l’aula.

Utilitzant un context esportiu per despertar l’interès i la participació de l’alumnat, els estudiants s’endinsen en una carrera ciclista on les etapes tenen operacions enlloc de kilòmetres.

La competició es divideix en dos fases:

• La 1a fase es fa en el propi centre i està dividida en cinc etapes, cadascuna dedicada a una estratègia de càlcul mental i es desenvolupa al llarg de cinc setmanes. Un dia a la setmana, durant cinc minuts de la classe, l’alumnat resol un llistat d’operacions. Les puntuacions obtingudes per l’alumnat s’envien a l’organització del Tour de Mates, i setmanalment es publiquen les classificacions de les diferents modalitats: corredor més ràpid, millor corredor jove, corredor més regular i classificació per equips.
  • La 2a fase és la provincial, on els cinc corredors més ràpids de cada centre participaran en una prova per decidir la persona més ràpida calculant de la província.

Han participat en aquest tour tots els grups de 1r ESO, els grups A, B i C de 1r BAT i l’alumnat de 2n BAT B.