Neteja de les Stolpersteine

20Febrer, 2024
Neteja de les Stolpersteine

Dimecres passat, dia 14 de febrer, alumnat del servei comunitari de l’INS Ramon Berenguer IV va finalitzar la tasca de neteja de les 10 llambordes Stolpersteine, activitat iniciada unes setmanes abans en motiu del Dia Internacional en commemoració de les víctimes de l’Holocaust.

Durant dues sessions, l’alumnat va conèixer el periple dels deu republicans  ampostins que van ser deportats al camp de concentració de Mauthausen: Vicente Gil Cercós, Joaquín Tarín Martínez, Enrique Ferré Berenguer, Enrique Ferré Duran, Lluís Cid i Mayos, Marcelino Ortí Meseguer, Jacinto Forcadell Jornet, Pedro Valero Navarro, Miguel Tomàs Castell i Ramon Jornet Jordà, alhora que reflexionava sobre la barbàrie nazi i el feixisme i netejava les llambordes.

Aquestes, obra de l’artista berlinès Gunter Demnig, són instal·lades en espais publics vinculats a la persona deportada. Tot un projecte artístic d’homenatge a les persones assassinades i a les supervivents.