Cinema i debat a l'institut

13Febrer, 2024
Cinema i debat a l'institut

L'alumnat de primer de batxillerat d'arts participa a “Victòria & Savoy als instituts”  un projecte que pretén fomentar l’anàlisi i el debat en relació a les diferents pel·lícules que seran projectades, intentant reivindicar el fet de viure el cinema com una experiència col·lectiva, participativa i crítica.

El 24 i 25 de gener l'alumnat de primer de batxillerat d'arts va fer un taller amb el director de cinema d'Ulldecona Manel Raga, es va projectar el documental Bab Sebta, dirigit per Pedro Pinho i Frederico Llop. Es va fer un col·loqui després de la projecció que va suscitar més preguntes que respostes.
El divendres 26 es va poder veure la pel·lícula al casal d'Amposta amb la presència de Frederico Llop.

El nostre alumne Andy Cucura va assistir al Casal i va tenir l'oportunitat de traslladar les preguntes que havien sorgit a Frederico.
Bab Sebta en àrab significa la porta de Ceuta i és el nom de pas a la frontera entre el Marroc i Ceuta. Per a molts africans aquest lloc marca la diferència entre la possibilitat de poder viure una vida millor o continuar condemnats al continent africà. Bab Sebta és aquell lloc de pas on persones provinents de diferents llocs d'Àfrica tracten d'emigrar a Europa, esperant que aquella porta de Ceuta s'obri per a ells per a així tancar una vida que volen deixar enrere.