Il·lustrem "El somni del coet"

4Desembre, 2023
Il·lustrem "El somni del coet"
Autor : Admin Ramon Berenguer

L'alumnat de primer i segon de batxillerat col·labora en la realització del projecte "fem lo somni realitat" per a publicar el llibre "El somni del coet" de Miquel Ramos de 87 anys i president de l'associació Amics de l'Astronomia de Masdenverge.

Parlar de Miquel Ramos és parlar de saviesa, experiència, coneixement, astronomia, autoaprenentatge i bonhomia.
Miquel Ramos és una persona estimada per molts i entregada plenament als altres. Una persona que es mou entre el món de la ciència i la religió, entre la realitat i la ficció, entre coets, cometes i estrelles.

L’obra, escrita en tortosí, en diversos graus de formalitat, representa una oportunitat única per a difondre el nostre dialecte entre la població, sobretot entre els més menuts i els joves, ja que disposen de molts pocs llibres escrits en la seva variant dialectal. Pau Albiol, filòleg, dialectòleg i corrector professional ha dedicat dos anys a revisar l'obra de dalt a baix, a consensuar-ne els canvis i les propostes amb l'autor, a revisar totes i cadascuna de les estrelles, constel·lacions, planetes...

Un viatge pel cosmos, per l'Univers conegut, fruit del coneixement i la dosi de fantasia necessària perquè sigui una obra atractiva tant per a grans com per a menuts. En l'època dels ginys tecnològics, la millor recepta per a estimular i fomentar la creativitat, afavorir la imaginació i el desenvolupament intel·lectual i fer créixer l'interès dels més menuts per la lectura és a través d’obres que fàcilment ens permeten viatjar d'un lloc a un altre, només a través de
la paraula i amb l'ajut d'unes precioses il·lustracions que el nostre alumnat ha treballat a la matèria de Dibuix Artístic I i II amb diferents tècniques digitals i analògiques per a acompanyar la publicació del llibre del senyor Miquel.

replica iwc