La festa al mercat. Exposició edificis modernistes d'Amposta.

23Maig, 2023
La festa al mercat. Exposició edificis modernistes d'Amposta.
Autor : Admin Ramon Berenguer

En el marc de la Festa al Mercat i per segon any consecutiu, l’alumnat de 4t d’ESO ha elaborat un petit projecte de recerca sobre edificis de finals del XIX i principis del XX. Tot el projecte s’emmarca en el context d’Història d’Espanya i Catalunya, dintre de la matèria de Ciències Socials i el currículum de 4t d’ESO.

L’alumnat fa en primer lloc un treball i presentació als companys i companyes on contextualitza l’edifici, cerca informació fent ús del Catàleg de patrimoni històric, artístic i arquitectònic d’Amposta i també de les fitxes de l’Inventari Arquitectònic de Catalunya que està elaborat per la Generalitat.

Els edificis treballats tots consten com a patrimoni local.  Un cop fet el treball van procedir a elaborar el cartell amb el programari Canva. En el cartell inclou la replica omega fitxa tècnica de l’edifici, els seus usos històrics i també la seva localització. Així mateix, i com a novetat, enguany hem inclós un codi QR que ens dirigeix a la presentació sobre l’edifici. En aquesta presentació hi ha tota la informació de l'edifici així com també les fotografies que han fet in situ.

L’experiència és molt gratificant, doncs els joves gaudeixen fent l’activitat alhora que les seves competències artístiques, socials, culturals s’amplien. També queda constatada la competència en saber valorar i respectar el patrimoni.

L’exposició romandrà al centre un parell de setmanes més.