PARTICIPACIÓ EN LA PROVA “FEM MATEMÀTIQUES 23”

10Maig, 2023
PARTICIPACIÓ EN LA PROVA “FEM MATEMÀTIQUES 23”

Els tres grups de primer d’ESO del nostre centre van participar en el concurs de matemàtiques “Fem Mates” resolent en grups de quatre persones un conjunt de problemes de diversa temàtica on es valorava de manera primordial el raonament matemàtic.

Un d’aquests grups va passar a la segona fase del concurs que es va celebrar el passat dimecres 19 d’abril a l’Institut Dertosa de la població de Tortosa. Els quatre alumnes són: Luca Masià Martínez, Ian Ribes Ochando, Pere Pla Monllau i Miquel Pla Monllau.

Les proves de la segona fase van consistir  en una prova ràpida per grups, seguida d’una prova pràctica per diferents espais de la ciutat on els alumnes van tenir que enginyar-se-les per a resoldre problemes matemàtics basats en l’entorn. A  continuació, i després de gaudir d’una obra de teatre preparada per alumnes del mateix centre, es va servir un dinar per a que tots els participants recuperaren forces. Per a finalitzar, els alumnes van realitzar una prova matemàtica individual. Sobre les cinc de la tarda es va efectuar el lliurament de premis dels diferents grups participants, al saló d’actes de l’Institut Dertosa.

En conclusió, els alumnes van gaudir d’un dia matemàtic diferent en el qual van participar de forma activa sent ells els protagonistes. A destacar la bona predisposició dels alumnes, sempre amanits per a pensar i participar en les diferents activitats preparades, així com la excel·lent organització del centre amfitrió.