Sitges, ruta modernista

11Gener, 2023
Sitges, ruta modernista

El passat 9 de desembre, els alumnes de Literatura Catalana de 2n de Batxillerat, acompanyats de les professores Úrsula Castells Casanova i Alícia Sorlí Esbrí, van viatjar a Sitges per visitar el Cau Ferrat, la casa-taller de Santiago Rusiñol, artista modernista i autor de L'alegria que passa, una de les sis lectures prescriptives d'aquest curs. La visita al Cau Ferrat, escenari de la Tercera Festa Modernista (1894), va ser guiada i en clau artística i literària. Els alumnes hi van poder gaudir de les obres d'art creades i col·leccionades per Rusiñol. En acabar la visita al museu modernista, van admirar obres d'art des del romànic fins a la primera meitat del segle XX del Museu de Maricel. La sortida cultural va acabar amb una visita guiada al Palau de Maricel, que forma part de l'inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.