Taller de cianotípia

14Desembre, 2022
Taller de cianotípia
Autor : Admin Ramon Berenguer

L'alumnat del Batxillerat d'Arts del nostre centre ha gaudit del taller de cianotípia "Aprèn a fer una fotografia del segle XIX" a càrrec de Josep Mª Balagué i Blanca Muñoz al Museu de les Terres de l'Ebre.

Els nostres nois i noies han après el context històric i els antecedents de la ciaotípia, coneixent a la primera fotògrafa, Anna Atkins i han conegut les eines i els materials d'aquesta tècnica i han realitzat una pràctica per a l'obtenció d'una imatge en blau i blanc a partir del paper d'aquarel·la sensibilitzat.

Després de la pràctica els alumnes han pogut visitar l'exposició Territori Blau de cianotípies en gran format de Josep Maria Balagué al vestíbul del museu.

El taller ha estat possible gràcias al Campus Extens de la URV a Amposta, el Museu de les Terres de l'Ebre i la col·laboració de la Diputació de Tarragona.