L’enginyeria mecànica a la indústria aeroespacial

9Desembre, 2022
L’enginyeria mecànica a la indústria aeroespacial
Autor : Admin Ramon Berenguer

Aquest divendres dia 2 de desembre hem escalfat motors per a la segona avaluació amb una conferència ben engrescadora. Des del Departament d’Enginyeria Mecànica de la Universitat Rovira i Virgili, el professor i investigador Enrique Saavedra Orellana ha oferit a l’alumnat de Ciències i Tecnologia de primer i segon de Batxillerat la xerrada L’enginyeria mecànica a la indústria aeroespacial. Amb un llenguatge rigoròs alhora que accessible i un to pausat i proper, ha començat la seva ponència amb els esdeveniments històrics que van conduir al primer vol tripulat, estable i controlat, dels germans Wright, l’any 1903. Ha destacat com els pioners en aquest camp no eren enginyers aeronàutics, professió que encara no existia; eren mecànics de bicicletes, per exemple, gent que investigava guiada per la seva enorme curiositat. Ha “traduït” les tasques d’un enginyer perquè tothom pugui entendre la increïble feina que hi ha al darrere del fet, tan quotidià com insòlit, que un avió s’elevi amb total seguretat. Ha estat una conferència plena de curiositats, summament interessant, que ha deixat alumnat i professorat amb ganes de més.