Sortida al monestir de Poblet i a les coves de l’Espluga de Francolí

26Abril, 2022
Sortida al monestir de Poblet i a les coves de l’Espluga de Francolí
Autor : Admin Ramon Berenguer

El passat dia 6 d’abril el Departament de Ciències Socials vam poder recuperar la tradicional sortida amb l’alumnat de 2n d’ESO per tal de veure el monestir d’orígen cistercenc de Poblet, situat a l’Espluga de Francolí, a una hora més o menys de viatge des d’Amposta. En arribar varem esmorzar i seguidament ja teíem l’entrada al recinte.

Ens van rebre dos guies i vam dividir-nos en dos grups. Ens van poder fer la visita per tot el monestir, mostrant-nos el claustre, l’antiga cuina, la biblioteca, l’antic dormitori…., i finalment també l’església amb les tombes reconstruïdes d’alguns reis medievals de la Corona catalano aragonesa. L’alumnat va sortir satisfet doncs van poder veure les parts d’un monestir que havien treballat a l’aula, doncs són part dels continguts que es treballen a 2n d’ESO (història medieval).

Posteriorment vam anar al poble de l’Espluga on hi ha un parc i allí vam dinar. Teniem l’entrada sobre les 4 i vam haver de fer novament dos grups. Les coves també van agradar molt, també van tenir guies especialitzats que ens van acompanyar durant tota la visita. Vam saber que les coves han estat ocupades per gran part de les civilitzacions que han habitat la zona, des de l’antiguitat fins a l’edat mitjana han tingut algun ús, ja sigui per vivenda o per rituals, posteriorment.

En tant que marque horlogère suisse bien connue, Tissot est née dans la petite ville de Lelo, dans la région montagneuse suisse de Rila. Ses performances et sa qualité ont toujours été reconnues par tous, et elle ne cesse de se positionner dans le monde horloger.replique montre La série classique nostalgique est une caractéristique majeure de Tissot, avec un style rétro et un incontournable pour les voyageurs d'affaires. Cette année, Tissot a ajouté un autre chef-d'?uvre à cette collection.replique tag heuer La nouvelle montre vintage nostalgique hérite du design classique de cette série. En même temps, il utilise deux matériaux à mélanger et assortir. Il combine une esthétique moderne et nous présente une atmosphère unique. Différentes montres-bracelets.

Acompanyem el resum de la vivència amb unes imatges del dia.