Sortida al MNAC de l'alumnat de batxillerat

29Març, 2022
Sortida al MNAC de l'alumnat de batxillerat

El passat divendres dia 25 de març, l'alumnat de 1r de batxillerat de Fonaments de les Arts I i d'Història del Món Contemporani i l'alumnat de 2n de batxillerat de Fonaments de les Arts II i d'Història de l'Art van gaudir de la visita al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) a Barcelona.

L'alumnat va aprendre amb l'itinerari educatiu "Mirades insubmises. Pensar la diversitat sexual i el desig a través de l'art"  per a treballar la coeducació amb una visita dinamitzada que planteja un recorregut per les col·leccions d’art medieval i modern del museu amb la voluntat d’introduir a l’alumnat a l’anàlisi i crítica dels processos normatius que preconfiguren la nostra identitat de gènere i la nostra orientació sexual. Es tracta de treballar críticament el contingut de les obres exposades,amb l'objectiu de desmuntar i replantejar els arquetips de gènere des d'una perspectiva feminista i LGTBI+.

Els nostres nois i noies també van fer una visita lliure per la col·lecció d'Art Modern del museu que inclou totes les produccions artístiques: l’escultura i la pintura, la fotografia, el cartellisme, el cinema, l’arquitectura i les arts decoratives. Amb una major presència d’elements que permeten copsar el context social, històric i artístic, i remarcar les connexions internacionals dels artistes i moviments de Barcelona i Catalunya. Vam poder gaudir de les obres d'artistes com Ramon Casas, Santiago Rusiñol, Josep Renau, Isidre Nonell, Marià Fortuny, Picasso, Juli González, Pablo Gargallo, Joan Miró, Leandre Cristòfol entre molts altres...