VISITA EXPOSICIÓ ITINERANT DEL MMACA

2Març, 2022
VISITA EXPOSICIÓ ITINERANT DEL MMACA

El departament de matemàtiques ha organitzat dues sortides a Tortosa per a visitar  l’exposició itinerant del MMACA (Museu de les Matemàtiques de Catalunya). Les sortides es van fer el dia 18 de febrer per a l’alumnat de 2n ESO i el 28 de febrer per a l’alumnat de 1r ESO.

L’exposició s’anomena “Prohibit no tocar” i l’alumnat va poder jugar amb les matemàtiques i la lògica de forma lúdica i divertida.

Van ser "enganyats" amb jocs visuals que ens fan confondre la realitat, van jugar a jocs tradicionals en versió matemàtica (com el "Qui és qui" amb les fraccions o puzles de relació de conceptes), van descobrir propietats de les figures gràcies a pesos, cadenes i peces imantades que els permetien convertir l'aprenentatge en un repte personal i  van  adquirir nous coneixements gràcies al treball manipulatiu.

La visita es complementava amb el taller “Les cúpules de Leonardo” on van aprendre a construir amb les seves pròpies mans i gràcies a la col·laboració de tots i totes, una cúpula amb el mètode de Leonardo, que va quedar impressionant.

Una jornada lúdica però plena d'aprenentatges que segur que recordaran per molt de temps.

A totes les famílies que vulguin anar-hi els recordem que l’exposició estarà fins al dia 13 de març disponible per a visitar-la de forma gratuïta els dissabtes de 11 a 14 h i de 17 a 20 h i els diumenges de 11 a 14h al Museu de l'Ebre.