La vida secreta de las palabras

17Febrer, 2022
La vida secreta de las palabras

Aquesta setmana i en el marc de les IX Jornades Literàries, l'alumnat de 1r de Batxillerat ha gaudit de la xerrada del professor lector del Departament de Filologies Romàniques de la URV, José Antonio Moreno Villanueva. La xerrada titulada "La vida secreta de las palabras", era una reflexió sobre el treball que es duu a terme a la lexicografia, disciplina des de la qual s'estudia el moment que alguna paraula queda plasmada per escrit per primera vegada i, també, la seva pervivència a la llengua tant a nivell escrit com oral. Va fer un recorregut també per l'arribada de certes paraules a la llengua espanyola des d'altres idiomes, marques de productes que passen a designar el producte i també una aproximació a l'origen de paraules tan comuns com els dies de la setmana.

La valoració dels alumnes ha estat positiva i es van mostrar interessats i participatius quan el ponent els donava pas.