Setmana de la Ciència

13Desembre, 2021
Setmana de la Ciència

Durant el mes de novembre s'ha celebrat la Setmana de la Ciència, que enguany s'ha centrat en el tema de la sostenibilitat. L’alumnat de Biologia i Geologia de primer d'ESO, acompanyat de la seva professora Jahel Tomàs, ha assistit a una conferència sobre les espècies en perill que es poden trobar al Parc Natural dels Ports. Conduïda per l’educador ambiental Víctor Reverté, aquesta xerrada complementa el currículum de la matèria de primer d’ESO. Els estudiants aprenen conceptes sobre ecologia i biodiversitat del seu entorn més proper i tenen ocasió d’intervindre i preguntar a una persona experta.

José Miguel Mulet ha estat el protagonista de la desena edició del cafè científic, que ha tingut lloc a la sala d’actes de l’Institut amb una xerrada amb el tema de la seva última obra com a fil conductor: Ecologisme real. S’ha parlat de sostenibilitat alimentària, d’energies o de formes de transport, entre altres aspectes, i estudiants del Batxillerat científic, professorat i el públic general que ha volgut acompanyar-nos han tingut l’oportunitat de preguntar al ponent sobre diverses qüestions.

L'alumnat de Biologia de Batxillerat ha realitzat una transformació bacteriana. Ha inserit a uns bacteris un plasmidi amb el gen que codifica per una proteïna fluorescent de medusa. Els tallers han estat conduïts d’una forma molt propera i dinàmica per les investigadores de l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona María José Barallobre, Pilar Lozano i Mar Garcia, a través de la iniciativa Biocomunica’t.

L'alumnat de Química i Biologia de Batxillerat ha visitat el Cosmocaixa a Barcelona i el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) a Terrassa. Al Cosmocaixa ha realitzat el taller Investiga com es fan els medicaments, on ha reproduït els passos d’una recerca real per a un fàrmac per tractar l’Alzheimer. També ha tingut l'ocasió de visitar l'exposició del museu. A la tarda, han dut a terme el taller de química El canvi químic al MNACTEC, on han presenciat distints tipus de reaccions químiques.

A les classes de Ciències s'han lliurat els premis als millors treballs presentats amb motiu de la Setmana de la Ciència: fotografies, pòsters científics i experiments.