L'Institut Ramon Berenguer IV lliure de sexismes

8Novembre, 2021
L'Institut Ramon Berenguer IV lliure de sexismes

"Disseny d'una paraula amb connotacions del seu significat" amb aquest subtitular l'alumnat del Batxillerat d'Arts de l'Institut Ramon Berenguer IV ha treballat la tipografia i creat una paraula amb connotacions del seu significat, utilitzant l’art com a catalitzador i eina de transformació social.

La forma de les lletres i la combinació que establim entre elles per a formar una paraula també ens poden connotar algun significat. Si ens fixem en la tipografia utilitzada per l’alumnat de Disseny de segon del Batxillerat d’Arts, utilitzen el recurs de la il·lustració per a il·lustrar el mateix sentit de les paraules o fer una segona lectura metafòrica o amb una doble lectura, jugant amb els grafismes i la tipografia. En aquest cas l’alumnat ha treballat els estereotips sexistes o androcèntrics, actituds discriminatòries per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i ha reflexionat al voltant dels tòpics de l’amor romàntic per a crear consciència per a prevenir i abordar les violències masclistes i tota mena de discriminació associada al sexe o al gènere.

L’alumnat del Batxillerat d’Arts ho té molt clar, i vosaltres?