Portes de la Memòria

20Juny, 2021
Portes de la Memòria

El Museu de les Terres de l'Ebre ha acollit l'exposició "Portes de la Memòria". L’exposició “Portes de la memòria. Deportació dels republicans ampostins als camps nazis” és el fruit de la recerca transversal del nostre alumnat de 1r de Batxillerat de l’INS Ramon Berenguer IV d’Amposta durant els cursos 2018-2019 i 2019-2020. Ha efectuat aquesta recerca a les matèries de literatura universal, sociologia, història del món, alemany, francès, filosofia, cultura audiovisual, disseny…

Amb aquest treball cooperatiu l’alumnat ha recollit les vivències dels 10 deportats ampostins als camps nazis i de dos exiliades actuals. És un treball de recerca que ha anat més enllà de les aules a través dels arxius i del contacte directe amb les famílies de les persones investigades.

El propòsit ha estat apropar l’alumnat a les vivències dels deportats ampostins, però, de forma indestriable amb aquest objectiu, s’ha pretès que ells i elles, a través d’aquest record actiu, s’interroguin críticament per esdeveniments anàlegs del present. Per injustícies que ens colpeixen diàriament. Per aquesta raó s’ha integrat la recerca de l’exili present en aquesta investigació sobre la deportació passada.

Per a nosaltres és un honor inaugurar aquesta exposició que tanca una recerca de l'alumnat sobre la memòria de la ciutat que ara té l’oportunitat de retornar-la.

Us deixem fotografies de l'acte de cloenda i link a un vídeo divulgatiu: https://fb.watch/6eTVg-RO_Z/