El nostre alumnat de 1r ESO s'adhereix al Projecte Catalunya Clean Up Challenge

30Maig, 2021
El nostre alumnat de 1r ESO s'adhereix al Projecte Catalunya Clean Up Challenge

La setmana passada, el 19 i 20 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO del centre va realitzar una sortida al Montsianell. Aquesta és una sortida que s’havia de realitzar uns dies abans amb l’acompanyament dels estudiants de l’institut de Tecnificació d’Amposta, però va ser ajornada per les condicions climatològiques de pluja i mal temps que ens van acompanyar al llarg del mes d’abril.

Finalment, es va poder realitzar la setmana passada amb l’organització del departament d’Educació Física i Escola Verda. En aquesta sortida per la natura es va treballar els continguts de la matèria d’Educació Física relacionats amb les activitats físiques i recreatives en el medi natural i es va aprofitar per realitzar la primera col·laboració amb el projecte de Catalunya Clean Up Challenge. Aquest és un projecte que aposta per la creació de reptes de recollida d’escombraries abandonades al medi ambient i que utilitza una aplicació, Litterati, que permet geolocalitzar-les i carregar-les a una base de dades global. Això, facilita la seva anàlisi com a primer pas per trobar-hi solucions.
Els objectius són clars:
- Conscienciar de la necessitat d’un canvi cultural.
- Reduir residus i reciclar.
- Educar per a fomentar actituds respectuoses en la natura.
- Analitzar, actuar i ajudar a identificar els problemes per a proposar les solucions.
- Reproduir l’acció per inspirar a més gent i generar més consciència arreu del món.

Perquè no és la nostra brossa, però si és el nostre planeta i cal que en siguem tots i totes ben conscients perquè una millora del món, una millora global, implica una actuació local."