Dia Escolar de les Matemàtiques

13Maig, 2021
Dia Escolar de les Matemàtiques

El dia 12 de maig és el dia Escolar de les Matemàtiques. Per celebrar-ho, des del Departament de Matemàtiques de l’Institut, hem preparat una sèrie d’activitats al voltant del món fractal.

L’alumnat de 1r BAT A, B i C ha construït un triangle de Sierpinski, amb llaunes de refresc. Cada alumne va portar fet de casa un triangle de 3 llaunes i, a partir d’aquí, vam anar construint a classe el triangle,  fins arribar a la cinquena iteració. Hem utilitzat en total 363 llaunes.

Paral·lelament, alumnat de 4t ESO va preparar uns pòsters digitals on es tractaven diferents temes relacionats amb els fractals, com per exemple, on trobem fractals a la natura, al cos humà, ...

També s’ha treballat en els diferents cursos d’ESO un material per aprendre a representar un triangle de Sierpinski i conèixer les seves propietats geomètriques.

Ha estat una experiència interessant que ha permès a l’alumnat introduir-se en una part de les matemàtiques desconeguda per a ells.