AUDIOVISUAL I FOTOGRAFIA: “Les aus, un gresol de colors”

18Novembre, 2019
AUDIOVISUAL I FOTOGRAFIA: “Les aus, un gresol de colors”

El dilluns 11 de novembre va tenir lloc al saló d’actes de l’Institut una sessió d’audiovisual i de fotografia d’aus a càrrec del fotògraf de natura Policarpo Hernández Porres.

En aquesta sessió es va parlar, d’una banda, de la importància ornitològica del Delta de l’Ebre, que acull fins a 400 espècies diferents gràcies a la riquesa dels seus hàbitats naturals relacionats amb l’aigua i els aiguamolls.

D’altra banda, es va introduir als alumnes en les tècniques de fotografia naturalista, amb l’exposició del material necessari, com ara càmeres ràpides, teleobjectius, trípodes, xarxes de camuflatge i hides (amagatalls). També ens va comentar la importància de les tècniques de post-tractament de les imatges.

Aquesta sessió multidisplinar va anar adreçada  als alumnes de 3r ESO implicats amb el programa ERASMUS+, que juntament amb l’alumnat d’un Institut de Normandia, treballen la importància i les similituds dels aiguamolls que podem trobar aquí i en aquesta regió del nord de França. Un dels nexes comuns és un ocell migratori: el bec d’alena (recurvirostra avosetta). Al final de la jornada, es va repartir entre aquest alumnes uns tríptics per identificar aus, donació de la organització SEO birdlife.

A més, també va estar present l’alumnat de 2n de Batxillerat d’Arts, concretament els que cursen la matèria de Cultura Audiovisual, donada l’alta qualitat d’aquest taller.