Art, història, política: el nostre alumnat en contacte continu amb la cultura

13Novembre, 2019
Art, història, política: el nostre alumnat en contacte continu amb la cultura

Els alumnes i les alumnes de 1r i 2n del Batxillerat d'Arts, d'Història del Món i d'Història de l'Art han realitzat una sortida cultural a Madrid, els dies 6, 7 i 8 de novembre acompanyats dels professors Àngela Pitarch, Neus Gonzalez i Francesc Escriche.

Durant la visita l'alumnat s'ha allotjat al centre de Madrid i han visitat el Museu del Prado i el Museu Reina Sofia on han pogut observar de primera mà les col·leccions permanents dels museus. Obres mestres de la història de l'art de tots els temps com el Guernica de Picasso i peces impressionants d'artistes com Goya, Velázquez, Rubens, Caravaggio, Tiziano, El Greco, El Bosco, Durero, Sorolla entre molts altres, observant i reflexionant sobre aquestes icones de l'art.

També una obra de l'artista Ampostina Mari Chordà exposada al Museu Reina Sofia.

L'alumnat va passejar per les zones més emblemàtiques i històriques de Madrid com el Retiro, la Puerta del Sol, la plaça Major, la porta d'Alcalà, la catedral de l'Almudena, el Palau Reial entre altres, coneixent i cercant curiositats del recorregut tot realitzant el dossier de treball.
Durant l'estança a Madrid l'alumnat va realitzar una visita guiada al congrés dels diputats recorrent les seves estances plenes d'història i visitant el parlament.
També van gaudir a Madrid, després d'onze anys d'èxit a Londres i quatre a Broadway, de l'inspirador musical Billy Elliot al Nou Teatre Alcalà, amb música d'Elton John i una gran posada en escena. L'obra tracta molts valors positius com la constància, l'esforç, la valentia, la justícia social, l'amistat, trencar estereotips de gènere i expressar-se a través de l'art i la dansa.