Portes de la Memòria

27Juny, 2019
Portes de la Memòria

Dimarts 25 de juny a les 19h vàrem inaugurar els set plafons, obra del professor del Departament de Visual i Plàstica, Francesc Escriche, que rememoren la vida de cinc dels ampostins deportats als camps nazis a la dècada dels anys quaranta del segle XX, i d'una exiliada actual. Els plafons recullen la síntesi del treball arxivístic realitzat per l'alumnat de 1r de Batxillerat durant aquest curs, sota la coordinació dels professors Carme Maigí i Lluís Montull.

L'acte s'inicià amb la benvinguda als assistents per part de la directora, que saludà les autoritats, les famílies dels deportats, els investigadors, el professorat, l'alumnat i les famílies.

Dels parlaments institucionals s'encarregaren la regidora de cultura, Inés Martí; la presidenta d'Òmnium cultural a les Terres de l'Ebre, Dolors Roo; el director dels Serveis Territorials de Cultura, Ferran Bladé i el sots-director dels Serveis Territorials d'Educació, Marià Cano.

Ens acompanyà la directora del Departament de Justícia, Montserrat Inglà; i per part del consistori: l'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs i els regidors, Susanna Maigí, Núria Marco, Miquel Subirats i Tomàs Bertomeu.