Antoni Grañana Villalbí és guardonat en els Premis de Recerca Jove 2018, lliurats pel president de la Generalitat, Quim Torra, acompanyat de la Consellera Àngels Chacon

2Juny, 2019

Dissabte 1 de juny a la Sala Oriol Martorell de l'Auditori de Barcelona es va celebrar el lliurament dels Premis de Recerca Jove 2018. L'alumne de l'Institut Ramon Berenguer IV, Antoni Grañana Villalbí, ha estat guardonat pel seu Treball de Recerca "Watchmen i la filosofia de la destrucció". El professor tutor ha estat Lluís Montull Martínez. Consulteu l'enllaç.

Els Premis de Recerca Jove 2018 han guardonat en aquesta edició els treballs d'investigació d'un total de 88 estudiants de tercer i quart d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior. En l'acte de lliurament dels premis, celebrat aquest dissabte al matí a l'Auditori de Barcelona, el president de la Generalitat, Quim Torra, ha expressat que els joves i la recerca són "el millor que té Catalunya en aquests moments per encarar el seu futur". Així mateix, ha demanat als alumnes guardonats "tirar endavant el país" de la mà de "valors europeus" com la pau, els drets humans i el respecte "radical" de la democràcia. El certamen, que ha premiat 77 treballs, també ha reconegut onze centres d'ensenyament secundari.

En l'acte, on també hi ha assistit la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, Torra ha reclamat als guardonats que siguin sempre "crítics i valents" i que defensin allò que creuen que és "just per al país". "La recerca, l'aprenentatge, l'ambició i la passió pels nostres projectes són els que ens ajuden a ser millors", ha reblat el president del Govern. Al seu torn, Chacón ha destacat que s'hagin presentat un total de 299 treballs de 345 alumnes pertanyents a 30 de les 42 comarques catalanes. Unes xifres que, ha assegurat, mostren "un extens interès i vocació per la ciència i la investigació per part de les noves generacions". D'aquesta manera, Chacón ha posat en valor el "sòlid" sistema de recerca de Catalunya i ha recordat que el territori lidera la producció científica al sud d'Europa.Les alumnes, més premiadesDels 88 estudiants reconeguts en aquesta edició dels Premis de Recerca Jove, 62 són noies, un 70,5% del total. De fet, respecte al conjunt d'alumnes presentats, 182 han estat noies, davant dels 117 nois. Per branques de coneixement s'han premiat 18 treballs d'Humanitats, 16 de Ciències Mèdiques i de la Salut, 15 de Ciències Socials, 12 de Ciències de la Vida i nou de Ciències, a més de set treballs de l'àmbit d'Enginyeria i Arquitectura.En relació a la distribució territorial, la comarca amb més estudiants distingits és el Barcelonès, amb un total de 14, seguida pel Maresme, amb vuit; el Vallès Oriental, amb set, i el Bages i el Segrià, amb sis premiats cadascuna.Premis específics Entre els 77 treballs reconeguts, s'inclou el Premi Reginó, concedit en col·laboració amb l'Institut Català de les Dones (ICD), que distingeix el millor treball de recerca sobre les dones i les seves aportacions. A part, altres guardons específics són el premi INEFC al millor treball de tema esportiu; la distinció Alfons Banda, per a recerques sobre cultura de la pau; el premi Luciana Calvo, sobre llengua i dret, i el premi Ramon Muntaner al millor treball sobre desenvolupament local.Els guardons estan dotats amb 750 euros, en el cas dels alumnes, i amb 2.500 euros pel que fa als centres, destinats a equipament de biblioteques i material docent.Els Premis Recerca Jove se celebren des de l'any 1981 i s'han convocat fins a l'actual edició 2018 sense interrupció, arribant a formar una comunitat integrada per 3.176 premiats, incloent-hi els d'aquesta convocatòria.