AUTORS A LES AULES, PILAR GARRIGA

15Març, 2019
AUTORS A LES AULES, PILAR GARRIGA

L’activitat, que ha estat organitzada de forma conjunta entre la Biblioteca, el Departament de Llengua Catalana i Literatura i la col·laboració del Departament de Visual i Plàstica de l’Institut Ramon Berenguer IV d’Amposta, forma part del programa “Autors a les Aules” de La Institució de les Lletres Catalanes.

Pilar Garriga ens va visitar el 12 de març i va oferir una xerrada per a l’alumnat de primer d’ESO que havia llegit i treballat la seua novel·la Un estiu al Priorat (2014) durant el segon trimestre.

L’escriptora va començar la xerrada presentant-nos amb imatges la flora i la fauna de la comarca, una terra resseca que sorprèn amb l’esclat de colors de la natura. Tot seguit va relacionar els protagonistes, Martí i Mont, en aquest entorn i  amb les novel·les anteriors. També va reflexionar sobre l’ofici d’escriure.

L’autora va respondre a diverses preguntes preparades  prèviament per l’alumnat i que va servir per posar en pràctica la seua capacitat i habilitat per al diàleg. Ens va oferir tres vídeos, gravats per ella mateixa quan va viatjar a Tacugama per visitar la seua germana, dels ximpanzés i que van despertar l’entusiasme entre els assistents. Van poder comprovar que el comportament d’aquests animals és molt similar al dels humans.

Per acabar la sessió, amb la gentilesa i la proximitat  que caracteritza l’escriptora, Pilar Garriga va signar els llibres dels molts alumnes que ho van sol·licitar.