ERASMUS+ Project

3Febrer, 2019
ERASMUS+ Project

Una representació de l'Institut Ramon Berenguer IV vàrem assistir al primer Transnational Meeting de l'Erasmus+ Project PACTES Parcours Ambition et Citoyenneté sur les Territoires Européens. Aquesta primera trobada va tenir lloc a Deauville, municipi francès, situat al departament de Calvados a la regió de la Normandia.

980 alumnes de 7 països europeus (França, Espanya, Itàlia, Groenlàndia, Alemanya, Letònia i Bulgària) treballaran junts durant 3 anys en el projecte "Els territoris europeus a través de l'aigua". Cada territori podrà investigar aquest tema des de diferents angles: sostenibilitat i medi ambient, activitats econòmiques relacionades amb l'aigua, turisme, cultura d'aquests territoris,... Le partenaire de l'Institut Ramon Berenguer IV és el Collège Louis Pergaud, situat al municipi francès de Dozulé a la Normandia.

Els discursos institucionals de benvinguda a les diferents delegacions europees van tenir lloc a la Villa Strassburger, monument històric de la ciutat de Deauville. Les autoritats estaven presidides pel Recteur de l'Académie de Normandia, Denis Rolland, qui va destacar la importància dels projectes internacionals en la formació dels nostres estudiants.

En aquest primer meeting internacional vàrem formular les línies de treball del nostre projecte amb el Collège Louis Pergaud, que seran les següents:

1. La descoberta i comparació dels ecosistemes normands i del Delta de l'Ebre.

2. La gestió i impacte humà en els ecosistemes.

3. La preservació dels ecosistemes.

Per implementar aquestes línies de treball, els nostres alumnes visitaran la regió de Normandia durant el mes de maig de 2020; per la seva banda, l'alumnat francès visitarà el Delta de l'Ebre el mes de maig de 2021.

Us acompanyem la notícia amb algunes de les imatges més representatives de la trobada.