Joan Antoni Forcadell i David Rovira, alumnes de l’Institut Ramon Berenguer IV, són guardonats en la convocatòria Premis de Recerca Jove 2016.

9Juny, 2017

Els alumnes de l’Institut Ramon Berenguer IV, Joan Antoni Forcadell i David Rovira, han estat distingits pels Premis de Recerca Jove, reconeixement que atorga el Departament d’Universitats i Recerca als millors Treballs de Recerca de Batxillerat i de Cicles Formatius.

Joan Antoni Forcadell, tutoritzat per la professora del Departament de Llengua Castellana i Literatura, Maria Gallego, ha estat premiat pel Treball de Recerca Aproximació a l’estudi de les relacions personals i literàries de Sebastià Juan Arbó a partir del seu fons arxivístic, projecte que ja havia estat finalista del Premi Ramon Calvo i guardonat amb els Premis Ciutat d’ Amposta, el 13è Premi Argó de la Universitat Autònoma i el Francesc Noy d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra.

David Rovira ha rebut el guardó per l’estudi Mort cel·lular: l’apoptosi. Vida en funció de la mort. El projecte ha estat dirigit pel professor del Departament de Ciències, Vicent Ramiro, en el marc del Programa BATX2LAB del Parc Científic de Barcelona.

Durant l’acte de lliurament celebrat el dia 22 d’abril a l’Auditori de Barcelona, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, va destacar que el futur de Catalunya es construeix sobre el talent de joves com els que havien estat guardonats. Talent basat en el coneixement, la innovació i l’esperit emprenedor.

Els guardons Premi de Recerca Jove, que es lliuren des de l’any 1981, són atorgats pel Govern, a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca i l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Tenen com a objectiu reconèixer l’esforç i la vàlua dels estudiants, i del treball en equip, alhora que encoratjar i fomentar la investigació i la ciència en els centres de secundària.