Xerrada estadística

19Abril, 2024
Xerrada estadística

El passat 16 d’abril  es va fer una xerrada sobre l’ESTADÍSTICA destinada  a l’alumnat de 1r Batxillerat que fa matemàtiques.

Aquesta xerrada s’emmarca dins del programa INSTITÍSTICA, una iniciativa de la  Societat Catalana d’Estadística (SoCE) que té per objectiu promoure l’ensenyament de l’estadística als joves. A través d’aquest projecte, professionals i estudiants d’estadística ofereixen xerrades a instituts de secundària per explicar en què consisteix aquesta disciplina, les seves virtuts i com s’aplica en diferents àmbits.

La xerrada va estar a càrrec de la Isabel Serra, presidenta de la SoCE i professora de la UAB. L’acompanyava en David Fonts, estudiant de l’últim curs del grau d’Estadística.

Durant la primera part de la comunicació es va incidir en la importància de l’estadística en la presa de decisions i el mètode científic, ja que permet processar informació i analitzar dades per obtenir resultats fiables i significatius. També es va fer veure als estudiants que és una ciència que es troba en molts àmbits, com la salut, l’economia, el màrqueting i molts altres, ja que ajuda a comprendre les tendències i identificar les necessitats.

En la segona part es va fer una taller amb jocs i exemples pràctics per tal que l’alumnat pugui veure de primera mà la seva utilitat.