Taller científic a la URV

26Gener, 2023
Taller científic a la URV
Autor : Admin Ramon Berenguer

El dimecres 25 de gener l’alumnat de segon de Batxillerat de Química ha visitat l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili a Tarragona. L’objectiu de la sortida ha estat realitzar un taller anomenat Producció d’acetat de sodi en una planta química a petita escala. El taller ha durat unes dues hores i mitja. Ha estat dirigit per una alumna de màster de la URV i s’ha desenvolupat en un laboratori ben equipat. L’alumnat, en grups de dos o tres membres, han realitzat els càlculs de quantitats de reactius, manipulat materials de laboratori, provat el procés amb un reactor a petita escala, analitzat els resultats, calculat el rendiment del procés i proposat millores per optimitzar-lo. L’acetat de sodi és un component alimentari present en les patates fregides amb gust a vinagre. Ha estat una bona experiència valorada molt positivament pel professorat acompanyant i l’alumnat assistent.

vacheron constantin replica

Teniu més informació a l'enllaç