Projecte NeuroArt

24Novembre, 2022
Projecte NeuroArt
Autor : Admin Ramon Berenguer

Els alumnes de 4t ESO A han estat seleccionats per participar en el projecte NeuroArt, un projecte de divulgació científica en què els joves expliquen conceptes relacionats amb les neurociències a través de la creació d’obres d’art. L’organitzen l’Institut de Neurociències (UBneuro) i la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+I) de la Universitat de Barcelona.

Es tracta d’un projecte interdisciplinar en el que treballen conjuntament els alumnes de les matèries de visual i plàstica i biologia i geologia de 4t d’ESO.

En una primera fase, els alumnes van enviar els seus dubtes sobre neurociència a l’Institut de Neurociències i es van començar a plantejar quins conceptes voldríen expressar. Per acabar aquest primer procés, el passat 17 de novembre van ser convidats al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), on van poder visitar l’exposició “Cervell(s)” i escoltar la xerrada d’una neurocientífica de l’Hospital Clínic.

Amb totes aquestes idees, ara es preparen per encarar la següent fase: l’elaboració de representacions artístiques a partir d’aquells conceptes relacionats amb la neurociència que vulguen treballar.

Estigueu pendents!