Taller "Celebrem el dia d'Europa"

13Maig, 2021
Taller "Celebrem el dia d'Europa"

L’alumnat de 1r de Batxillerat, des de la matèria d’Història del Món contemporani ha participat en el taller “Celebrem el dia d’Europa. Taller sobre el funcionament de la UE” organitzat pel Programa Argó de l'ICE de la UAB, en col·laboració amb el Centre de Documentació Europea i la Càtedra Jean Monnet EUPOL, amb l'objectiu d'explicar l'organització de la UE a l'alumnat i el motiu pel qual el dia 9 de maig ha estat escollit com a Dia d’Europa.

El taller va començar amb una xerrada sobre els principals reptes de la UE, posant èmfasi amb allò que té a veure amb els joves, a càrrec de Francesco Camonita, posteriorment es va realitzar  un col·loqui on el nostre alumnat va participar activament. El moment més emocionat  va ser quan ens van proposar un joc en línia sobre la temàtica tractada al  taller i l’alumne Biel Martí va quedar en segona posició entre més de 200 participants.

El taller va concloure amb la visualització d’un vídeo amb l’himne d’Europa  en record a la declaració realitzada per l'aleshores ministre francès d'Afers Exteriors Robert Schuman a París el dia 9 de maig de 1950, mitjançant la qual es donà el tret de partida a la creació de la Comunitat Europea del Carbó i de l'Acer (CECA), al 1952, i de la Comunitat Econòmica Europea (CEE) en 1957, que posteriorment passà a denominar-se Unió Europea.