Cadàvers exquisits

28Abril, 2021
Cadàvers exquisits

Treballarem el surrealisme a partir del treball col·laboratiu a Educació Visual i Plàstica de 2n d'ESO.

EL cadàver exquisit és un joc surrealista consistent en la invenció i creació col·lectiva. Aquesta pràctica explora les possibilitats de la creació de textos i imatges en grup, amb aportacions parcials dels participants en l'obra final que, per als surrealistes, cercava la creació lúdica, espontània, intuïtiva, grupal i anònima alhora, accidental i tan automàtica com fos possible.

El seu origen es troba en un joc de saló en què els participants escrivien una part del relat i el passaven a un altre perquè aquest el continués.

Segons la definició que dona el Dictionnaire abrégé du surréalisme: és un «joc que consisteix a compondre una frase o un dibuix per diverses persones sense que cap d'elles tingui en compte la col·laboració dels anteriors participants. L'exemple que ha esdevingut clàssic, i que dóna nom al mateix joc, ve d'una de les primeres frases obtingudes amb la tècnica: "Le cadavre - exquis - boira - le vin – nouveau" ("El cadàver exquisit beurà el vi nou")».

Coneixem el surrealisme, els seus artistes i les seves tècniques com el collage surrealista que ha practicat l'alumnat i el cadàver exquisit.

Els alumnes de 2n ESO A, B, C i D han realitzat cadàvers exquisits entre els companys del mateix grup i els alumnes de 2n ESO E han participat en el projecte col·laboratiu entre diversos instituts de Catalunya intercanviant els dibuixos per correu postal amb els Instituts CFA Pau Casals de Tarragona i l'institut de Tarragona. Podeu veure tot el procés i els resultats que s'aniran penjant al Padlet del projecte "Cadàvers exquisits".