8 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

12Març, 2019
8 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

L’alumnat de 2n, 3r i 4t d’ESO del centre va assistir a la representació teatral “Víctor Català, la senyoreta de l’Escala” de la companyia Terratrèmol Produccions. Activitat organitzada des de l’àrea d’Ensenyament  i Cultura de l’Ajuntament d’Amposta en la qual  participa el Departament de Llengua Catalana i Literatura.

L’espectacle se centra en la biografia i obra de l’escriptora modernista Caterina Albert, coneguda literàriament amb el pseudònim de Víctor Català. Presenta la vida d’una xiqueta, Vicky, que viu un conflicte de discriminació de gènere.

En la representació s’incorpora la música en directe, la dansa, els jocs d’ombres i les projeccions. La diversitat de recursos teatrals emprats per la companyia va aconseguir mantenir l’atenció constant dels espectadors assistents durant tota la funció.

Per continuar la sessió, les actrius i els actors van mantenir un col·loqui amb l’alumnat i van reflexionar sobre el tema, malauradament encara present avui en dia en la societat, de la discriminació masclista. Posteriorment, van realitzar el bumerang “Fes un boomerang, traient-te la màscara”. Amb aquest final simbolitzen el fet de deslliurar-se dels prejudicis sexistes. La representació d’aquesta obra va coincidir oportunament amb el Dia de la Dona.