II ENGLISH WEEK JORNADES SHAKESPEARIANES

II  ENGLISH WEEK  JORNADES  SHAKESPEARIANES
11Abril, 2018
II ENGLISH WEEK JORNADES SHAKESPEARIANES

La setmana del 19 al 23 de març va tenir lloc la setmana cultural del departament de llengües estrangeres. Per segon any consecutiu el seminari d'anglès va organitzar unes Jornades dedicades a Shakespeare. L’objectiu d’aquestes és donar a conèixer la figura de l’escriptor anglès i la seua obra. Tot l’alumnat del Ramon Berenguer IV té com a lectura obligatòria del segon trimestre una obra de teatre diferent, adaptada al nivell de cada grup.

L’alumnat de primer d’ESO va llegir l'obra The Tempest. A la vegada van preparar murals amb la recerca d'informació ( autor,  tema i  personatges) de diferents obres de Shakespeare. L'exposició oral a l'aula per grups va donar una visió global d'aquest autor i la seva obra.

L’alumnat de segon d’ESO, van treballar l'obra Macbeth. Per a l'exposició del treball a classe es van ajudar d'il·lustracions en forma de còmic fetes pels mateixos alumnes.

A tercer d’ESO amb la lectura de la comèdia Midsummer Nights Dream. també  es va treballar el context social de l'obra i el teatre elisabetià.

L’alumnat de quart d’ESO va treballar amb cites conegudes de diferents obres de Shakespeare i va llegir l’obra Hamlet.

Per a primer i segon de batxillerat les obres escollides van ser Much Ado About Nothing i The Merchant of Venice.

Durant la setmana es va llegir i treballar a classe aquestes obres de teatre de tema històric, comèdies i tragèdies.

Durant dues setmanes s’han exposat als diferents passadissos del centre els treballs que s’han anat realitzant per fer així divulgació de l’escriptor i de la seua obra. Una combinació de llengua, literatura, recerca històrica, aprenentatge de l'anglès, treball en equip, exposicions orals i treballs escrits.

Tot un institut compartint un mateix objectiu: un autor i una llengua a l'abast  de tothom.

Montserrat Balaguer