TECNOLOGIES CREATIVES A L'AULA, IMPULSEM LA ROBÒTICA

1Març, 2018
TECNOLOGIES CREATIVES A L'AULA, IMPULSEM LA ROBÒTICA

El divendres 23 de febrer es va realitzar al Cosmocaixa de Barcelona una fira de projectes electrònics vinculats al programa  "Tecnologies creatives a l'aula, impulsem la robòtica" del Departament d'Ensenyament. El nostre centre ha participat amb un grup d'alumnes de 4 d'ESO dirigits pel professor d'electrònica Vicent Ubeda. Aquests alumnes han realitzat a l'aula de tecnología el disseny complet del circuit de control d'unes llums seqüencials amb un microcontrolador Atmega 328 (tipus placa d'Arduino 1). L'enfocament del treball ha estat diferent del que és habitual al treballar amb la plataforma Arduino, ja que no s'ha utilitzat cap placa comercial d'Arduino per fer el disseny, sinó que els alumnes han disenyat la seva pròpia placa de circuit imprès amb un software d'ordinador. Després de muntar els components electrònics han realitzat el programa de control utilitzant l'IDE d'Arduino.

El programa controla vuit bombetes de color blau de 220v de corrent altern fent que realitzen diferents seqüències d'encesa de manera similar a com es pot veure a les atraccions de fires.

Podeu veure el vídeo resum del treball a YouTube: