GAUDIM DE LA POESIA A RITME DE ROCK&ROLL

1Març, 2018
GAUDIM DE LA POESIA A RITME DE ROCK&ROLL

Els dies 19 i 20 de febrer vam comptar amb la presència d'en Jesús Pescador, de la companyia Teatro de los Navegantes. Els espectacles que aquest ens oferí són activitats incloses en la programació dels actes de les V Jornadades literàries, organitzades pel Departament de Llengua Castellana i Literatura.

El primer dia, l'alumnat de 3r i 4t d'ESO assistí a la sala d'actes del centre on l'actor els va delectar amb el seu darrer espectacle, que porta per títol Los Versos del Alakrán. La funció, en la que el Setas es presenta com un roquer prejubilat amant de la literatura, és una fusió de poesia, música, història i humor. El Setas presenta una panoràmica de la literatura castellana des de finals del segle XIX fins la Generació del 27 i també fa alguna incursió en  poetes contemporanis (com Nicolás Guillén, García Calvo o Neruda).

El dia següent, el Setas va entrar per sorpresa a les aules de 1r i 2n d'ESO amb la seva guitarra i amb l'entusiasme que el caracteritza. Els alumnes es van meravellar perquè en un instant les seves classes d'història, matemàtiques o anglès es convertiren en un espectacle que amalgama poesia i rock.

L'objectiu principal de les representacions és apropar la poesia als alumnes perquè assimilin que es tracta d'un gènere viu, nascut per a ser cantat i que els temes que els grans poetes han anat repetint segle rere segle són totalment intemporals